Zdrowe przekąski poza domem

W dzisiejszym świecie żyjemy szybko i nie mamy czasu na takie prozaiczne czynności, jak spożywanie posiłków w domu. Przyznajmy, mało kto może sobie na to pozwolić. Jak w takim razie pogodzić znajomość zasad zdrowego odżywiania z ich stosowaniem? Spędzasz wiele godzin poza domem? Koniecznie zajrzyj do tego artykułu!
 

Świat pełen pokus
Spędzając poza domem wiele godzin jesteśmy narażeni na podjadanie niezdrowych przekąsek tylko po to, by „zapchać” czymś żołądek. Łatwo jest się również w takich okolicznościach usprawiedliwić samemu przed sobą. Ale na szczęście istnieją inne wyjścia dla osób bardzo zapracowanych! Proponujemy zabieranie do pracy posiłków przygotowywanych w domu. Nawet jeśli uważasz to za niemożliwe, pomyśl – w ciągu 45 minut wieczorem na pewno jesteś w stanie zrobić śniadanie, drugie śniadanie i obiad na następny dzień. Dzięki temu nie tylko pozytywnie wpłyniesz na swoją dietę, ale i sporo zaoszczędzisz! Przecież w przebywaniu poza domem nie chodzi o to, żeby wytrzymywać cały dzień bez jedzenia ani zapychać żołądek batonikami. Bądź dla siebie dobra.
 

Zestaw SOS, który zawsze się sprawdzi
Specjalnie dla Ciebie stworzyliśmy awaryjny zestaw przekąsek na cały dzień, który sprawdzi się zawsze. Nawet jeśli Twoja dieta będzie wyglądać przez tydzień – dostarczysz swojemu organizmowi potrzebnych składników odżywczych. Uratuje Cię to również przed podjadaniem batoników i ciastek, bo będziesz miała pod ręką bardzo zdrowe przekąski. Pamiętaj jednak o tym, że wszystko ma swoje granice i zajadając się nawet najzdrowszym produktem możesz przytyć (jeśli jesz duże ilości).
Po pierwsze, mały sok warzywny. Polecamy marchwiowy, pomidorowy lub wielowarzywny, ale pamiętaj o tym, by wcześniej dokładnie przeczytać skład i zobaczyć, czy w tym soku nie ma przypadkiem więcej cukru niż warzyw. Ciekawostka: sok pomidorowy jest o wiele zdrowszy niż same pomidory, ponieważ te warzywa składają się praktycznie z samej wody, a w soku jest większe zagęszczenie witamin i minerałów.
Po drugie, pełnoziarniste pieczywo. Na przykład chlebki typu wasa lub wafle ekstradowane. Dzięki temu dostarczysz swojemu organizmowi błonnika oraz węglowodanów złożonych. Sprawi to, że glukoza (paliwo naszego organizmu) zacznie być uwalniana stopniowo, co zatrzyma napady głodu i pozytywnie wpłynie na proces spalania tkanki tłuszczowej.
Po trzecie, orzechy. Garść orzechów popita wodą zapewni nam uczucie sytości przez kilkadziesiąt minut. To świetna opcja pod względem zawartości korzystnych dla zdrowia nienasyconych kwasów tłuszczowych i witaminy E, która ma działanie przeciwstarzeniowe.
Po czwarte, owoce! Oprócz oczywistych korzyści, nawodnią Twój organizm.

Autor