Drugie śniadanie na odchudzanie

Wiele mówi się o ogromnym wpływie śniadania na cały dzień. Natomiast dzisiaj zwrócimy uwagę na drugie śniadanie, szczególnie w kontekście osób, które planują się odchudzać lub właśnie rozpoczęły walkę ze zbędnymi kilogramami. Zazwyczaj pilnuje się wtedy zjedzenia śniadania, ale zapomina się o przekąsce przed obiadem… dlaczego to również jest istotne?
 

Nasze złe nawyki
Na pewno nie raz słyszałaś już, że najlepszym sposobem na zrzucenie kilogramów jest jedzenie czterech lub pięciu małych posiłków dziennie o podobnych porach. Proponujemy najpierw zmienić sposób odżywiania, a dopiero po jakimś czasie zacząć modyfikować swoją dietę tak, by stała się jak najbardziej różnorodna.
Oczywistą rzeczą jest również, że inaczej wygląda walka z kilogramami osoby, która cierpi na nadwagę lub inną chorobę, a osobę, która potrzebuje zrzucić „te ostatnie pięć kilogramów” by osiągnąć idealną dla siebie sylwetkę. Jaką rolę ma w tym drugie śniadanie? Zwykle po około trzech godzinach od śniadania, zaczynamy czuć potrzebę przegryzienia czegoś, najczęściej mamy ochotę na słodkie. Wtedy sięgamy po batoniki, ciastka lub czekoladę, a taki nawyk sprzyja otyłości.
 

Drugie śniadanie pomaga nam się odchudzać!
W takim razie, co zjeść w przerwie pomiędzy śniadaniem a obiadem, żeby miało to pozytywny wpływ na wagę? Proporcje podziału kalorii, które powinniśmy dziennie przyjmować w stosunku do ilości posiłków, przedstawiają się w następujący sposób: śniadanie to aż 25%, drugie śniadanie 10%, obiad 35%, podwieczorek 10%, a kolacja 20%. Nietrudno z tych danych wywnioskować, że śniadanie i obiad to najważniejsze posiłki, a to, co jemy pomiędzy ma kolosalny wpływ na nasz styl odżywiana w ogóle. Co nam z tego, że na śniadanie i obiad zjemy coś zdrowego, skoro później zagryziemy to szybką i (pusto) kaloryczną przekąską? Dlatego warto mieć zawsze przy sobie choćby jakiś owoc lub sałatkę!
 

Od rana do godzin popołudniowych jemy aż 55% dziennego zapotrzebowania kalorycznego
Dlatego tym ważniejsze jest odpowiednie zaplanowanie posiłków. Od tego co jemy zależy w dużej mierze nasza sprawność intelektualna oraz zdolność koncentracji na danej rzeczy. Dzieje się tak głównie za sprawą paliwa pobieranego z cukrów lub tłuszczy przez organizm – jeśli poziom cukru spada, spada również nasze samopoczucie i koncentracja, czujemy się zmęczeni i senni. Dlatego szybko trzeba podnieść cukier za pomocą zdrowej przekąski. Jeśli dodatkowo wyznaczysz sobie stałe pory posiłków poprzez samo zmienienie sposobu diety i wprowadzenie zdrowych produktów do niej, w ciągu roku możesz schudnąć do kilku kilogramów! Zatem czytaj składy, modyfikuj i eksperymentuj jakie produkty i pory posiłków sprawdzą się właśnie u Ciebie!

Autor